Şubat 22

Lazarus ile Zengl Kurulumu ve İlk Örnek

ZenGL

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba. Yaptığım bir proje ve iş hayatımın yoğunluğu nedeniyle uzun bir süredir ne yazıkki sizinle pek birşey paylaşamadım.  Ve bu sürenin biraz daha devam edeceğini düşünmekteyim.

Şimdi esas konumuza dönelim ilk olarak http://zengl.org/download.html adresinden işletim sisteminize göre uygun olan kitaplığı indiriyoruz ve Lazarus klasörünün altında components\Zengl klasörüne bu sıkıştırılmış dosyayı açıyoruz.  Bu işlemin ardından Lazarus’u çalıştırıp Proje menüsünden Proje Seçenekleri …  , Compiler Options, Paths bölümüne altta listesi verilen klasörleri ekliyoruz ama burada dikkat etmemiz gereken bir nokta işlemi onaylamadan önce  Use this compiler options as default for new projects kutusunu işaretlememiz gerekiyor. Bu kutuyu işaretlemek bizim bundan sonraki projelerde bu tanımlamaları yapmaktan kurtaracaktır.

Bu işlemler ile zengl kitaplığını lazarus’a tanıtmış oluyoruz.  Dikkat ettiyseniz bu işlemler sırasında lazarus’u tekrar derleme ya da araç kutusunda yeni parçaların eklenmesi gibi bir durum olmadı. Bunun nedeni en baştan beri belirttiğim gibi Zengl’in bir kitaplık oluşu ve bileşen gibi lazarus’a eklenme ya da derlenme gibi işlemlerin olmaması.

Gelelim ilk projemize. Bu projede ilk olarak ekrana iki adet resim göstereceğiz ve bu gösterimler yavaş yavaş görünme ve kaybolma (fade in/out) efektleriyle olacak bunun ardından da büyük bir imaj üzerinde kamera yavaş yavaş yukarı doğru gidecek ve kullanıcıya dağların üzerinden uçuyormuş gibi bir izlenim verecek. Bu izlenimi kuvvetlendirmek içinde ikinci bir imaj hafif transparan olarak bulut etkisi yaratacak.  Şimdi bu işlemleri yapmak için lazarus’da yeni bir proje açıyoruz fakat bu kez uygulama değil programı seçiyoruz ve karşımıza sadece lazarus’un editörü çıkıyor.

Uygulamanın Kaynak Kodu : http://www.4shared.com/rar/txmLE9Tg/zengl1.html

Programın Kodu :

 

 

 

 

Bundan sonraki uygulamada bu uygulamanın üzerine devam edip sprite özelliğini öğreneceğiz ve uçağımızı uçurmaya başlayacağız 🙂

Did you like this? Share it:

Etiketler:, , , ,

Posted 22 Şubat 2012 by admin in category "Bileşen - Kitaplık", "Lazarus", "Programlama", "Zengl

5 COMMENTS :

  1. By Adem Kocamaz on

    Merhabalar zengl bileşenlerini tarif ettiğiniz şekilde lazarus içerisine yerleştirdim.
    Yaptığınız uygulamanın kaynak kodunu indirdim. Önce u_CopyStr kısmında tanımlanmaması ile ilgili hata verdi.
    {$IFNDEF STATIC}
    zglHeader
    {$ELSE}
    satırını sadece zglHeader kalacak şekilde değiştirdim. Ama bu seferde
    Error: Can’t open object file: jpeg_helper.o şeklinde hata aldım. Sizce nereyi yanlış yapıyorum. İşletim Sistemim Windows 7 Ultimate x86 32bit Lazarus 1.0.8

    Reply
  2. By Adem Kocamaz on

    Hatanın çözümünü buldum.
    En başta
    {$IFNDEF STATIC}
    zglHeader
    {$ELSE}


    {$ENDIF}
    kısmını düzenlemiştim.
    uses
    zglHeader,
    …,
    …;
    şeklinde düzenledim.
    Error: Can’t open object file: jpeg_helper.o
    şeklinde çıkan hatanın sebebinide istediği dosyaları projenin lib klasörüne atarak çözdüm.

    Reply
  3. By admin (Post author) on

    Adem Bey, ben lib klasörünü kontrol edin diyene kadar siz sorunu çözmüşsünüz yardımcı olamadım kusura bakmayın .

    Reply
  4. By Adem Kocamaz on

    Önemli değil. Sitenizin ve sizin varlığınız yeter. Sizin sayenizde Lazarus ile tanıştım. 1 haftadır yazılarınızı okuyorum. Delphi tecrübem vardı. Lazarus şuanda birinci önceliğim ve en sevbdiğim IDE oldu benim için. Teşekkürler ilginiz için. Yeni yazılar paylaşmanız dileğiyle. Hoşçakalın.

    Reply

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir